Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dev proje hizmete girdi « Geri
Dev proje hizmete girdi
  Dev proje hizmete girdi Rusya’dan Orta Asya ve Orta Doğu’ya kombine yük taşımacılığının Türkiye üzerinden yapılmasını sağlayan Samsun-Kavkaz Tren Feri Hattı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binalı Yıldırım ve Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim Sokolov tarafından hizmete açıldı.
 19 Şubat, 2013


  Dev proje hizmete girdi Rusya’dan Orta Asya ve Orta Doğu’ya kombine yük taşımacılığının Türkiye üzerinden yapılmasını sağlayan Samsun-Kavkaz Tren Feri Hattı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binalı Yıldırım ve Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim Sokolov tarafından hizmete açıldı. Rusya’dan Orta Asya ve Orta Doğu’ya kombine yük taşımacılığının Türkiye üzerinden yapılmasını sağlayan Samsun-Kavkaz Tren Feri Hattı resmi açılış töreni Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binalı Yıldırım ve Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim Sokolov’un katılımlarıyla Samsun Limanı Sanayi Rıhtımı’nda yapıldı. Açılış töreni folklor gösterisi ile Rus ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Açılış öncesi konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, “Bu hattın iki ülke kombine taşımacılık sektörüne Samsun’a ve Kavkaz’a, Türkiye ve Rusya Federasyonuna hayırlı olsun. Bugün açılışını yaptığımız Türkiye-Rusya tren feri hattı kombine taşımacılık modeli açısından olduğu kadar kuzey güney ulaşım koridoru oluşturması açısından da bir ilk olma özelliğine sahiptir” dedi.Samsun’a Kavkas feri hattıyla birlikte yeni bir bağlantı kurulduğunu belirten Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, “Sibirya’nın bir şehrinden hareket eden bir tren vagonu hiçbir engele rastlamaksızın Samsun’da sadece 1 saatlik boji değiştirme işleminden sonra Çin’e kadar gidebilecek hale geliyor” diye konuştu. Projenin Samsun için Türkiye için çok önemli bir proje olduğunu ifade eden Samsun Valisi Hüseyin Aksoy ise, “Samsun Türkiye’nin orta Karadeniz bölgesinde en önemli şehirlerinden bir tanesidir. Özellik Samsun Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100 yılında kendisine hedef koyduğu 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmada önemli merkezlerden olma yolunda bu çalışmada önemli bir katkı sağlayacaktır. Samsun gümrüğünde son 5 yıl içerisinde her yıl yüzde yaklaşık olarak yüzde 50 artışla ihracat ve ithalat rakamlarımız artmaktadır. 2012 yılı içerisinde 1 milyar 142 milyon TL’lik ihracat, 2.2 milyarlık bir ithalat Samsun gümrüğünden gerçekleştirilmiştir” diye ifade etti.Ardından söz alan Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim Sokolov, bu proje ile ticaret hacminin 100 milyar dolara ulaşılması hedefinin konulduğunu belirterek, “Bizler ulaştırmacılar olarak gerçekten bunu yapmamız gerekiyor. Bunu yeni koridorlar, yeni hatlar açarak bu yük kalkımını sağlamak yöntemiyle bunu yapabileceğiz. Bu projenin daha başarılı işlemesi için gerçekten bizler bu hattın işletmesine yönelik bir kurul kuruldu. Bu kurul gerçekten bu hattın çalışmasıyla ilgili olarak ve katılımcıların arttırılmasıyla ilgili olarak bu hattın kullanımın arttırılmasıyla ilgili olarak çok ciddi çalışmalar yapılacak diye düşünüyorum. Hem demiryollarında hem deniz ulaşımlarında konşimentoların daha da basitleştirilmesi ve belgelerin düzenlenmesinde kolaylıkların sağlanması yönünde çalışmalar yapılacaktır. Bugün burada olmaktan dolayı memnuniyetlik duyuyorum. Gerçekten sadece komşuluk ilişkilerimiz değil, dostluk ilişkilerimizin de geliştiğinin bir göstergesidir bu. Türkiye ile Rusya arasındaki ilişkilerin gelişmesinin bir tarihi gösteriyor ki ilişkilerimiz çok iyi. Gerçekten bu hattı bizim planlarımızı ve hedeflerimize ulaşmak için gereğini yaptığımızı gösteriyor. Bu kolay bir yol değil ama gerçekten başarıya ulaşılacağından eminim” ifadelerini kullandı. Samsun’da güzel ve önemli bir gün yaşandığını ifade eden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da, “İki dost ülkeyi birbirine bağlayacak demiryolu, denizyolu kombine taşımacılığı başlangıcını bugün Samsun limanında resmen başlatıyoruz. Kavkaz-Samsun demiryolu feribot hattı uzun ve titiz bir çalışmanın sonucudur. Meslektaşımın da ifade ettiği gibi bu çalışmalar 2005 yılında başlamış ve nihayet 2010 yılında resmi sözleşmelerin imzalanmasıyla deneme seferlerine geçilmiştir. 2010’dan bu yana yapılan deneme seferleri de hattın sorunsuz bir şekilde çalışacağını ortaya koymuş ve bundan böyle daha etkin ve verimli bir şekilde bu hat iki ülke arasında taşımalarda kullanılabilecektir. Karadeniz iki ülkenin ortak sınırını oluşturuyor. Tarih boyunca Karadeniz Rusya Federasyonu ile Türkiye arasında hep ticaretin gelişmesi için görev yapmış, bugünde bu görevini Rusya Türkiye ilişkilerinin gelişmesine paralel olarak aynı şekilde ifa etmektedir. Özellikle son yıllarda Türkiye ile Rusya Federasyonu arasında artarak devam edene ilişkilerimiz başta devlet başkanları, başbakanlar düzeyindeki üst düzeyli stratejik iş birliği çalışmalarını esas alarak ortaya koyan hedefler sonucunda günden güne gelişiyor, ticaretimiz, taşımacılığımız ve ilişkilerimiz artmaya devam ediyor. 33 milyar dolar civarında olan toplam ticaretimizin önümüzdeki birkaç yıl içerisinde 2015 yılında 100 milyar dolara çıkarılması hedefi her iki ülkenin devlet başkanları ve başbakanları seviyesinde kararlaştırılmıştır. Ticaretimiz bu kadar kısa süre içerisinde arttırılması için mutlaka taşımacılığımızı çeşitlendirmemiz yeni yeni alternatifleri de devreye sokmamız kaçınılmazdır. Bugün itibariyle Rusya’ya karayolu ve denizyolu kombine taşımacılığı ile seferler yapılmakta. Ayrıca havayolu ile tarifeli ve tarifesiz birçok sefer gerçekleşmektedir. Bugün resmen hizmete alacağımız bu hatla birlikte demiryolu denizyolu kombine taşımacılığını da böylece başlatmış oluyoruz” dedi. Rusya ile Türkiye’deki ray açıklıklarının ölçüleri birbirinden farklı olduğunu belirterek sözlerini sürdüren Bakan Yıldırım,  “Bunu hiçbir zaman bir sorun olarak görmedik. Samsun limanında bir boji değiştirme istasyonunu bu projeyi hayata geçirmek için yapmaya karar verdik. Artık Rusya Federasyonundan Karadeniz’in kuzeyinden gelen vagonlar kısa sürede boji değiştirilerek Türkiye Cumhuriyeti demiryolu ağına rahatlıkla adapte olabiliyor ve buradan çıkan vagonlar Anadolu’ya ülkenin güneyine, batısına ve doğusuna her tarafına gidebiliyor. Bu taşımacılık sadece Türkiye ile Rusya Federasyonu arasında bir taşımacılık değildir. Aynı zamanda traseca hattı dediğimiz Balkanlardan tüm Anadolu topraklarını geçerek Orta Asya ve Uzak Doğuya giden ana ulaşım koridorlarını da kullanabilecek önemli bir hattıdır. Bunun yanı sıra Türkiye üzerinden Orta Doğu’ya, Rusya üzerinden ülkenin iç kısımlarına batısına ve doğusuna da mevcut demiryolu hattına entegre olabilecek şekilde geliştirilmiş ve gelecek yıllarda taşımacılığımızı önemli ölçüde gelişen ticaret hattımız ile birlikte sorunsuz bir şekilde karşılayacak çok önemli bir projedir. Projenin 2005 yılında başlatılması esnasında o dönem Rusya Federasyonundaki Ulaştırma Bakanı ciddi gayretler gösterdi. Görüldüğü gibi gelişen, günden güne ileriye giden bu ilişkileri daha da büyütmek ve önümüze konan 100 milyar dolarlık hedefi yakalayabilmenin olmazsa olmazı taşımacılık alt yapımızı gerek havayolunda, gerek karayolunda, gerek karayolu denizyolu, gerek denizyolu demiryolu kombine taşımacılığında daha da ileri noktalara taşımaktır. Bu proje bu hedefe yönelik ilk adımlardan bir tanesidir. Şüphesiz bu projeyi takip edecek yeni projeleri de birlikte geliştireceğiz” diyerek sözlerini sona erdirdi. Konuşmaların ardından Bakanlar birbirlerine çeşitli hediyeler verdiler. Verilen plaketlerden sonra Samsun-Kavkaz Tren Feri hattının açılışı gerçekleşti. Açılış sonrası Bakanlar Samsun’dan Kavkaz’a gitmekte olan yaklaşık 50 vagonun gidişini izlediler. Daha sonra tren vagonların limandaki boji değişimini yerinde izlediler. 62 seferde 63 bin ton yük taşındı Samsun-Kavkaz tren feri hattında 22 Aralık 2010 tarihinden beri yapılan karşılıklı 62 dene seferinde 2 bin 298 vagonla yaklaşık 63 bin ton yük taşıması gerçekleştirildi. Proje ile hinterlandında yaklaşık 400 milyon nüfus bulunan Türkiye, kuzey-güney ve batı-doğu koridorları üzerinde etkin bir konuma gelecektir. Yatırım maliyeti 10 milyon TL olan ve ilk aşamada yıllık 200 bin ton taşıma yapılması planlanan proje; Türkiye ile Rusya arasında bir kombine taşımacılık sistemi oluşturarak, taşıma maliyetlerinin azaltılmasını ve taşıma sürelerinin kısaltılmasını sağlayacak. Türkiye ve Rusya arasındaki ticaretin gelişimine katkıda bulunacak, Karadeniz limanlarına yapılacak bağlantılarla TRACECA koridorunu geliştirecek. Türkiye ve Rusya üzerinden, Karadeniz'e kıyısı olan ülkeler yani Ukrayna, Romanya, Bulgaristan gibi, Türk Cumhuriyetleri ve İskandinav ülkelerinin Akdeniz, Ortadoğu, Orta Asya, Hindistan ve Çin bağlantısını da sağlayacak.

Dev proje hizmete girdi

Rusya’dan Orta Asya ve Orta Doğu’ya kombine yük taşımacılığının Türkiye üzerinden yapılmasını sağlayan Samsun-Kavkaz Tren Feri Hattı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binalı Yıldırım ve Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim Sokolov tarafından hizmete açıldı.

Rusya’dan Orta Asya ve Orta Doğu’ya kombine yük taşımacılığının Türkiye üzerinden yapılmasını sağlayan Samsun-Kavkaz Tren Feri Hattı resmi açılış töreni Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binalı Yıldırım ve Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim Sokolov’un katılımlarıyla Samsun Limanı Sanayi Rıhtımı’nda yapıldı. Açılış töreni folklor gösterisi ile Rus ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı.

Açılış öncesi konuşan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, “Bu hattın iki ülke kombine taşımacılık sektörüne Samsun’a ve Kavkaz’a, Türkiye ve Rusya Federasyonuna hayırlı olsun. Bugün açılışını yaptığımız Türkiye-Rusya tren feri hattı kombine taşımacılık modeli açısından olduğu kadar kuzey güney ulaşım koridoru oluşturması açısından da bir ilk olma özelliğine sahiptir” dedi.
Samsun’a Kavkas feri hattıyla birlikte yeni bir bağlantı kurulduğunu belirten Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Ziya Yılmaz, “Sibirya’nın bir şehrinden hareket eden bir tren vagonu hiçbir engele rastlamaksızın Samsun’da sadece 1 saatlik boji değiştirme işleminden sonra Çin’e kadar gidebilecek hale geliyor” diye konuştu. Projenin Samsun için Türkiye için çok önemli bir proje olduğunu ifade eden Samsun Valisi Hüseyin Aksoy ise, “Samsun Türkiye’nin orta Karadeniz bölgesinde en önemli şehirlerinden bir tanesidir. Özellik Samsun Türkiye Cumhuriyeti’nin kuruluşunun 100 yılında kendisine hedef koyduğu 500 milyar dolar ihracat hedefine ulaşmada önemli merkezlerden olma yolunda bu çalışmada önemli bir katkı sağlayacaktır. Samsun gümrüğünde son 5 yıl içerisinde her yıl yüzde yaklaşık olarak yüzde 50 artışla ihracat ve ithalat rakamlarımız artmaktadır. 2012 yılı içerisinde 1 milyar 142 milyon TL’lik ihracat, 2.2 milyarlık bir ithalat Samsun gümrüğünden gerçekleştirilmiştir” diye ifade etti.Ardından söz alan Rusya Federasyonu Ulaştırma Bakanı Maxim Sokolov, bu proje ile ticaret hacminin 100 milyar dolara ulaşılması hedefinin konulduğunu belirterek, “Bizler ulaştırmacılar olarak gerçekten bunu yapmamız gerekiyor. Bunu yeni koridorlar, yeni hatlar açarak bu yük kalkımını sağlamak yöntemiyle bunu yapabileceğiz. Bu projenin daha başarılı işlemesi için gerçekten bizler bu hattın işletmesine yönelik bir kurul kuruldu. Bu kurul gerçekten bu hattın çalışmasıyla ilgili olarak ve katılımcıların arttırılmasıyla ilgili olarak bu hattın kullanımın arttırılmasıyla ilgili olarak çok ciddi çalışmalar yapılacak diye düşünüyorum. Hem demiryollarında hem deniz ulaşımlarında konşimentoların daha da basitleştirilmesi ve belgelerin düzenlenmesinde kolaylıkların sağlanması yönünde çalışmalar yapılacaktır. Bugün burada olmaktan dolayı memnuniyetlik duyuyorum. Gerçekten sadece komşuluk ilişkilerimiz değil, dostluk ilişkilerimizin de geliştiğinin bir göstergesidir bu. Türkiye ile Rusya arasındaki ilişkilerin gelişmesinin bir tarihi gösteriyor ki ilişkilerimiz çok iyi. Gerçekten bu hattı bizim planlarımızı ve hedeflerimize ulaşmak için gereğini yaptığımızı gösteriyor. Bu kolay bir yol değil ama gerçekten başarıya ulaşılacağından eminim” ifadelerini kullandı.

Samsun’da güzel ve önemli bir gün yaşandığını ifade eden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım da, “İki dost ülkeyi birbirine bağlayacak demiryolu, denizyolu kombine taşımacılığı başlangıcını bugün Samsun limanında resmen başlatıyoruz. Kavkaz-Samsun demiryolu feribot hattı uzun ve titiz bir çalışmanın sonucudur. Meslektaşımın da ifade ettiği gibi bu çalışmalar 2005 yılında başlamış ve nihayet 2010 yılında resmi sözleşmelerin imzalanmasıyla deneme seferlerine geçilmiştir. 2010’dan bu yana yapılan deneme seferleri de hattın sorunsuz bir şekilde çalışacağını ortaya koymuş ve bundan böyle daha etkin ve verimli bir şekilde bu hat iki ülke arasında taşımalarda kullanılabilecektir. Karadeniz iki ülkenin ortak sınırını oluşturuyor. Tarih boyunca Karadeniz Rusya Federasyonu ile Türkiye arasında hep ticaretin gelişmesi için görev yapmış, bugünde bu görevini Rusya Türkiye ilişkilerinin gelişmesine paralel olarak aynı şekilde ifa etmektedir. Özellikle son yıllarda Türkiye ile Rusya Federasyonu arasında artarak devam edene ilişkilerimiz başta devlet başkanları, başbakanlar düzeyindeki üst düzeyli stratejik iş birliği çalışmalarını esas alarak ortaya koyan hedefler sonucunda günden güne gelişiyor, ticaretimiz, taşımacılığımız ve ilişkilerimiz artmaya devam ediyor. 33 milyar dolar civarında olan toplam ticaretimizin önümüzdeki birkaç yıl içerisinde 2015 yılında 100 milyar dolara çıkarılması hedefi her iki ülkenin devlet başkanları ve başbakanları seviyesinde kararlaştırılmıştır. Ticaretimiz bu kadar kısa süre içerisinde arttırılması için mutlaka taşımacılığımızı çeşitlendirmemiz yeni yeni alternatifleri de devreye sokmamız kaçınılmazdır. Bugün itibariyle Rusya’ya karayolu ve denizyolu kombine taşımacılığı ile seferler yapılmakta. Ayrıca havayolu ile tarifeli ve tarifesiz birçok sefer gerçekleşmektedir. Bugün resmen hizmete alacağımız bu hatla birlikte demiryolu denizyolu kombine taşımacılığını da böylece başlatmış oluyoruz” dedi.

Rusya ile Türkiye’deki ray açıklıklarının ölçüleri birbirinden farklı olduğunu belirterek sözlerini sürdüren Bakan Yıldırım,  “Bunu hiçbir zaman bir sorun olarak görmedik. Samsun limanında bir boji değiştirme istasyonunu bu projeyi hayata geçirmek için yapmaya karar verdik. Artık Rusya Federasyonundan Karadeniz’in kuzeyinden gelen vagonlar kısa sürede boji değiştirilerek Türkiye Cumhuriyeti demiryolu ağına rahatlıkla adapte olabiliyor ve buradan çıkan vagonlar Anadolu’ya ülkenin güneyine, batısına ve doğusuna her tarafına gidebiliyor. Bu taşımacılık sadece Türkiye ile Rusya Federasyonu arasında bir taşımacılık değildir. Aynı zamanda traseca hattı dediğimiz Balkanlardan tüm Anadolu topraklarını geçerek Orta Asya ve Uzak Doğuya giden ana ulaşım koridorlarını da kullanabilecek önemli bir hattıdır. Bunun yanı sıra Türkiye üzerinden Orta Doğu’ya, Rusya üzerinden ülkenin iç kısımlarına batısına ve doğusuna da mevcut demiryolu hattına entegre olabilecek şekilde geliştirilmiş ve gelecek yıllarda taşımacılığımızı önemli ölçüde gelişen ticaret hattımız ile birlikte sorunsuz bir şekilde karşılayacak çok önemli bir projedir. Projenin 2005 yılında başlatılması esnasında o dönem Rusya Federasyonundaki Ulaştırma Bakanı ciddi gayretler gösterdi. Görüldüğü gibi gelişen, günden güne ileriye giden bu ilişkileri daha da büyütmek ve önümüze konan 100 milyar dolarlık hedefi yakalayabilmenin olmazsa olmazı taşımacılık alt yapımızı gerek havayolunda, gerek karayolunda, gerek karayolu denizyolu, gerek denizyolu demiryolu kombine taşımacılığında daha da ileri noktalara taşımaktır. Bu proje bu hedefe yönelik ilk adımlardan bir tanesidir. Şüphesiz bu projeyi takip edecek yeni projeleri de birlikte geliştireceğiz” diyerek sözlerini sona erdirdi.

Konuşmaların ardından Bakanlar birbirlerine çeşitli hediyeler verdiler. Verilen plaketlerden sonra Samsun-Kavkaz Tren Feri hattının açılışı gerçekleşti. Açılış sonrası Bakanlar Samsun’dan Kavkaz’a gitmekte olan yaklaşık 50 vagonun gidişini izlediler. Daha sonra tren vagonların limandaki boji değişimini yerinde izlediler.

62 seferde 63 bin ton yük taşındı

Samsun-Kavkaz tren feri hattında 22 Aralık 2010 tarihinden beri yapılan karşılıklı 62 dene seferinde 2 bin 298 vagonla yaklaşık 63 bin ton yük taşıması gerçekleştirildi. Proje ile hinterlandında yaklaşık 400 milyon nüfus bulunan Türkiye, kuzey-güney ve batı-doğu koridorları üzerinde etkin bir konuma gelecektir. Yatırım maliyeti 10 milyon TL olan ve ilk aşamada yıllık 200 bin ton taşıma yapılması planlanan proje; Türkiye ile Rusya arasında bir kombine taşımacılık sistemi oluşturarak, taşıma maliyetlerinin azaltılmasını ve taşıma sürelerinin kısaltılmasını sağlayacak. Türkiye ve Rusya arasındaki ticaretin gelişimine katkıda bulunacak, Karadeniz limanlarına yapılacak bağlantılarla TRACECA koridorunu geliştirecek. Türkiye ve Rusya üzerinden, Karadeniz'e kıyısı olan ülkeler yani Ukrayna, Romanya, Bulgaristan gibi, Türk Cumhuriyetleri ve İskandinav ülkelerinin Akdeniz, Ortadoğu, Orta Asya, Hindistan ve Çin bağlantısını da sağlayacak.

Diğer Haberler Tüm Haberler »
Arjantin İstanbul Başkonsolosu Rivera’dan Samsun TSO’ya ziyaret Arjantin İstanbul Başkonsolosu Rivera’dan Samsun TSO’ya ziyaret
26 Temmuz, 2018
Samsun TSO Yönetim Kurulu Başkanı Salih Zeki Murzioğlu’nu ziyaretinde konuşan Arjantin’in İstanbul Başkonsolosu Diego Alvarez Rivera, ilk kez geldiği Samsun’dan çok etkilendiğini belirterek, karşılıklı olarak ticareti geliştirmek için çaba harcayacaklarını söyledi.
Karadeniz Oda/Borsa Başkanları TOBB’da buluştu Karadeniz Oda/Borsa Başkanları TOBB’da buluştu
13 Ağustos, 2018
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Yönetim Kurulu Başkanı Salih Zeki Murzioğlu, Ankara’da gerçekleştirilen Karadeniz Bölgesi İstişare Toplantısı’nın çok verimli geçtiğini söyledi.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği UMEM BECERİ'10 Uzmanlaşmış Meslek Edindirme Merkezleri Projesi Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Toplam 2 (iki) adet Duyuru Bulunmaktadır. 2
KAPAT X