Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programı « Geri
 24 Temmuz, 2018

İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programına kaydolabilmek için başvuru koşulu nedir?

  • Bu program için herhangi bir mezuniyet şartı aranmamaktadır. Bu alana merak duyan 18 yaşından büyük herkes programımıza katılarak eğitim alabilir.
  • Az Tehlikeli Sınıflar Personelleri ve İş yeri Sahipleri İçin Hazırlamıştır.
  • Az tehlikeli Sınıfta yer Alan örnek Çalışma alanları ;Eczaneler, Lokantalar, Oteller, Okullar, Yurtlar, Perakende Mağazalar, Marketler, Apartmanlar, Büroda hizmet verenler (avukatlar, muhasebeciler, gümrükçüler, emlakçılar, reklam ajansları…) Basit tarzda tekstil imalatı ve gıda imalat ve satış işleri vb…

İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programının amacı nedir?
(Programın amacı)
Bu Eğitim programıyla, elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerindeki işveren veya işveren vekillerine iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerinin sunumuna ilişkin eğitim verilmesi ve bu eğitimin sertifikalandırılması amaçlanmaktadır. Böylece Yönetmelikteki amaç gerçekleşecek ve söz konusu işveren veya işveren vekilleri kendi işyerlerinde bu hizmetleri kendileri yürütebileceklerdir.
Yönetmelik: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/05/20180521-1-1.pdf

Muhasebe bürom var. Bu programa katılabilir miyim?
(Programın hedef kitlesi)

  • Sertifika programının temel hedef kitlesi hali hazırda elliden az çalışanı bulunan ve az tehlikeli sınıfta yer alan işyerlerindeki işveren veya işveren vekilleridir. Ancak gelecekte bu konumda olabilecek kişiler de programa katılarak sertifika alabilecek ve daha sonra belirtilen kapsamdaki işyerlerinde işveren veya işveren vekili olma durumlarında işe giriş ve periyodik muayeneler hariç iş sağlığı ve güvenliği hizmetlerini kendileri yürütebileceklerdir.
  • Ayrıca bu alana merak duyan 18 yaşından büyük herkes programımıza katılarak eğitim alabilir.
  • Özgeçmişlerinde Bu belgenin bulunması Tercih sebebi olacaktır.

Başvuru işlemini nereden ve nasıl yapacağım?

  • Başvurular www.isgvekil.gtu.edu.tr internet sayfamızın yapılmaktadır.
  • Öncelikle başvuru formunu doldurmalısınız.
  • Sistem giriş bilgileriniz tarafınıza sms olarak gönderilmektedir.
  • Sınav Katılım Hakkı Belgeniz Kargo ile Gönderilmektedir.


Başvuru adımları nelerdir?

  • Başvuru formunun doldurulması
  • Katılım ücretinin ödenmesi Banka havalesi veya Kredi Kartı ile online Ödeme.

Adaylar internetten kayıt başvurusu esnasında "kayıt başvuru formu"nu dolduracaktır.
İşlem Adımları:

  1. Kimlik bilgilerin doldurulması,
  2. İletişim bilgilerinin doldurulması,
  3. Bilgilerinin doğruluğunun onaylanması

Kredi kartı ile ödeme yapabilir miyim?
Gerçekleştirilebilir.

İşveren ve İşveren Vekili İçin İş Sağlığı ve Güvenliği Hizmetleri Sertifika Programı kayıt bedeli nedir?
Programa kayıt ücreti 150 TL’dir.

Başvuru işleminden sonra posta ile herhangi bir evrak gönderimi yapılacak mı?
Sınav Katılım Hakkı Belgesi Gönderimi Yapılmaktadır

Başvuru işlemlerimi tamamladıktan sonra bilgilerimin hatalı olduğunu fark ettim. Ne yapmam gerekiyor?
Sorunun giderilmesi için sem@gtu.edu.tr adresine e-posta göndererek durumunuzu bildirebilirsiniz.

Bu programın eğitim süresi nedir?

  • Eğitim süresi toplam 4 hafta ve 16 saattir.
  • Eğitimle beraber bir kısım doküman sisteminize yüklenecektir.
  • Eğitim Sonunda Tamamlama Sınavı olmaktadır.
  • Dersleriniz sisteminize yüklü durumdadır istediğiniz gün ve saatte tamamlamanız mümkündür.

Dersler ne zaman başlıyor?
Telefonunuza SMS yolu ile bilgilendirme yapılmaktadır.

Derslere nasıl çalışabilirim?
Sertifika programına kayıt yaptırdıktan sonra 4 haftalık bir ders çalışma süresi bulunmaktadır. Sistem kayıtlı Ders Videolar ve Ders Notları bu konuda yeterli olacaktır.

Derslere devam zorunluluğu var mı?
Dersler Sistemde kayıtlıdır , 4 Hafta içerisinde İstediğiniz saatte giriş yaparak izleye bilirsiniz.

Oturum açma parolasını nasıl edineceğim?
Tc Kimlik Numaranızın Son 5 hanesidir.

Parolamı unuttum, ne yapmalıyım?
Sistemden Telefonunuza gelecek şifre ile sıfırlayabilirsiniz.

Bu programın kaç dersi vardır?

  1. İş sağlığı ve güvenliğine genel bakış ve güvenlik kültürü
  2. Ulusal iş sağlığı ve güvenliği sistemi
  3. İş sağlığı ve güvenliği yaklaşımı
  4. İş sağlığı ve güvenliği mevzuatı
  5. İşveren tarafından yürütülecek iş sağlığı ve güvenliği hizmetleri
  6. İş kazası ve meslek hastalığı kavramı ve getirdiği maliyetler
  7. İş kazası ve meslek hastalıklarının bildirimi ve hukuki sonuçları
  8. İş sağlığı ve güvenliğinde risk faktörleri (1) (2) (3)
  9. İş sağlığı güvenliğinde bireysel ve organizasyonel faktörler
  10. İş sağlığı ve güvenliğinde tutulması gereken kayıtlar

Portala girerek ders çalışmak zorunda mıyım? Sadece kitaplardan çalışmam yeterli olur mu?
Bütün öğrenme ortamları birbirini tamamlar niteliktedir. Sadece ders kitabından çalışmak sınavda başarılı olmak için yeterli olmayacaktır.

Sınav tarihi nedir ?
Sınav tarihi http://isgvekil.gtu.edu.tr/program-1-egitim-icerigi.html adresinden ulaşabilirsiniz.

SINAVA KATILIM HAKKI belgesini nasıl temin edeceğim?
Eğitim tamamlama belgesini Sistemde kayıtlı olduğunuz adrese kargo yolu ile gönderilmemektedir.

SON BAŞVURU/EĞİTİM/SINAV TARİHLERİ:

Son Başvuru Tarihi: 13 Ağustos 2018
Eğitim Tarihi: 14 Ağustos - 10 Eylül 2018
Eğitim sonunda bitirme testi uygulacaktır! 

EĞİTİM SÜRESİ/ŞEKLİ:

  • Eğitim programı zorunlu 16 saatten oluşmaktadır.
  • Eğitim programı UZAKTAN EĞİTİM yöntemiyle yapılmaktadır.


EĞİTİM ÜCRETİ:

Eğitim programı 150,00 TL'dir. 

EĞİTİM İÇERİĞİ:
 

1. GENEL KONULAR
a) Çalışma mevzuatı (İşveren ve çalışanların yasal hak ve sorumlulukları)
  1. İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
  2. İş Kanunu
  3. İlgili diğer mevzuat (5510 S. SSGSS Kanunu, 6098 S. Borçlar K. vb.)
1 Saat
b) İş sağlığı ve güvenliğinde önleyici yaklaşım
  1. Güvenlik kültürü
  2. Tehlike ve risk tanımı
  3. Risk değerlendirmesi nedir? Nasıl hazırlanır?
  4. Risklerden korunma ilkeleri
2 Saat
c) İş kazası ve meslek hastalıkları ile sonuçları
  1. İş kazası ve meslek hastalığı tanımı ve bildirimi
  2. İş kazası ve meslek hastalıklarının raporlanması
  3. İş kazası ve meslek hastalıklarının maliyeti
  4. İş kazası ve meslek hastalıklarının hukuki sonuçları
  5. Ramak kala olayların tanımı, raporlanması, çıkarılacak dersler
1 Saat
ç) İş sağlığı ve güvenliği alanında iyi uygulama örnekleri 1 Saat
2. SAĞLIK VE GÜVENLİK KONULARI İLE KORUNMA YÖNTEMLERİ
a) İşin yürütümü ve çalışma ortamına ilişkin risk faktörleri
  1. İş ekipmanları (Makinalar ve el aletleri),
  2. Elektrik,
  3. Parlama, patlama, yangın ve yangından korunma,
  4. Atık yönetimi,
  5. Elle kaldırma ve taşıma,
  6. Yükeleme, boşaltma, istifleme ve depolama,
  7. Fiziksel faktörler (Titreşim, gürültü, termal konfor, radyasyon, aydınlatma, havalandırma vb.),
  8. Kimyasal faktörler,
  9. Biyolojik faktörler,
  10. Ergonomik faktörler,
  11. İşyeri bina ve eklentileri,
  12. İşyerinde temizlik ve düzen,
  13. Ekranlı araçlarla çalışma,
  14. Sağlık ve güvenlik işaretleri,
  15. Acil durumlar.
8 Saat
b) Bireysel ve organizasyona ilişkin faktörler
  1. İş kazalarının sebepleri ve korunma prensipleri,
  2. Meslek hastalıklarının sebepleri ve korunma prensipleri,
  3. İlkyardım,
  4. Psikososyal risk etmenleri,
  5. Kişisel koruyucu donanım kullanımı.
2 Saat
c) Dokümantasyon
  1. Risk değerlendirmesi dokümanının hazırlanması,
  2. Acil durum planının hazırlanması,
  3. İSG eğitimlerinin belgelendirilmesi,
  4. Çalışan temsilcinin görevlendirilmesi.
1 Saat
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Konferans: ASELSAN’ın Yerlileşme ve Millîleşmedeki Rolü
29 Kasım, 2019
Özgün ürünlerini ihraç eden, dünyanın ilk 100 savunma sanayii şirketi listesinde yer alan Türkiye'nin en büyük savunma elektroniği kuruluşu ASELSAN’ın Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Prof. Dr. Haluk GÖRGÜN Ondokuz Mayıs Üniversitesi'nin konuğu olacak. Prof. Dr. Haluk GÖRGÜN’ün "ASELSAN’ın Yerlileşme ve Millîleşmedeki Rolü" konulu konferansı   Yer: OMÜ Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi Mavi Salon Tarih: 5 ARALIK 2019 Perşembe Saat: 14:00 İletişim: 0362 312 1919 / Dâhilî 7028  
Karayolu Taşıma Yönetmeliği Değişiklikleri
28 Kasım, 2019
Sayın üyemiz; Odalar ve Borsalar Birliği'nden alınan yazıda, 15 Kasım  2019 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliği Değişiklikleri aşağıda maddeler halinde sıralanmıştır.   Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca yayımlanan Karayolu Taşıma Yönetmeliğinde sektörden gelen talepler ve günün değişen koşullarına göre değişiklikler yapılmıştır. Değişiklik metnine https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/11/20191115-3.htm adresinden ulaşılabilmektedir. Bu değişiklikler arasında taşımacılık alanında faaliyet gösteren üyelerimizi ilgilendiren başlıca konular aşağıda verilmektedir. A) Yolcu Taşımacılığı ile ilgili olarak; 1. A türü yetki belgesi tanımı ve alt düzenlemeleri güncellenmiştir. 2. B1 ve D4 türü yetki belgesiyle ilgili olarak yeni düzenlemeler gerçekleştirilmiştir. 3. D türü yetki belgesi asgari kapasitesini sağlayacak araçların yaş şartı 12'ye yükseltilmiştir. 4. B3 ve D3 yetki belgesi sahiplerinin R türü yetki belgesi sahipleriyle çalışmasına imkan sağlanmıştır. 5. F1 yetki Belgesi sahiplerinin Al yetki belgesine acentelik yapabilmesi imkanı sağlanmıştır. 6. T yetki belgesi sahiplerinin iptal şartlarına ilave hüküm eklenmiştir. 7. T yetki belgesi alan şartının faaliyet durdurma şanları arasından çıkartılması sağlanmıştır. B) Eşya taşımacılığıyla ilgili olarak; 1. C2 yetki belgesi asgari kapasite şartı 8 birim araç ve 320 ton kapasiteye düşürülmüştür. 2. eDevlet üzerinden yetki belgesi alma kuralları yumuşatılmıştır. 3. Finansal kiralama yoluyla edinilen taşıtlar hakkında yeniden düzenleme yapılmıştır. 4. C2 Yetki Belgesi sahiplerinin yurtdışı dönüşlerinde taşınma eşyası taşıma imkanı sağlanmıştır. 5. Geçerlilik süresi içerisinde hiç uyarı almayanların yetki belgesi süresinin 1 yıl uzatılması sağlanmıştır. 6. Yetki Belgesi devir işleminde düzenlenen belge ve yapılan araç ilavelerinden ücret alınmayacaktır.  
Sudan İnsani Yardım Kampanyası
23 Kasım, 2019
TOBB'dan gelen yazıda, T.C. İçişleri Bakanlığı'nın yazısına atıfla, Sudan'da gerçekleşen sel ve su baskınları sonucu oluşan kriz nedeniyle Sudan İnsani Yardım Kampanyası’nın başlatıldığı iletilmektedir.
Samsun Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü'nden İhale İlanı
10 Aralık, 2019
"Müdürlüğümüz bünyesinde faaliyet gösteren tabldotumuzda tam çalışılan günlerde, tabldot işletme usul ve esasları gereğince, bir öğün en az üç çeşit öğle yemeği çalışan personelimize verilmektedir. 2020 yılı içerisinde. tabldot yemek listesine istinaden. tabldotumuzda peyder pey olarak sarf edilecek olan; -KATKISIZ TEREYAĞ 500 KGR. -YARIM YAĞLI VAKUMLU YOĞURT 5000 KGR. -YARIM YAĞLI PASTORİZE SÜT 400 KGR. -TAM YAĞLI KAŞAR PEYNİRİ 300 KGR. -TAM YAĞLI BEYAZ PEYNİRİ 300 KGR. -YARIM YAĞLI AYRAN (200 GR) 14000 ADET./KUTU 'nur, temini 4734 Sayılı Kamu İhale Kanununun 22. madde (d) fıkrasına istinaden doğrudan temin edilecek olup, yukarıda kayıtlı gıda maddelerinin temini hususunda yazımız ekinde sunulan teknik şartnameye göre t teklifi vermek isteyen odanıza kayıtlı bu işle iştigal eden firmaların en geç 18/12/2019 tarihi mesai saati sonuna kadar tekliflerini elden teslim etmeleri veya posta ile göndermeleri (postadaki gecikmelerden dolayı sorumluluk teklif sahibine aittir.) hususunu önemle bilgilerinize rica ederim."
Fas İhale Duyurusu
5 Aralık, 2019
Fas İhale Duyurusu TOBB'dan Borsamıza ulaşan yazıda FAS Sağlık Bakanlığı tıbbi ve medikal malzeme ithalatı için, Sağlık Bakanlığına bağlı olan İlaç ve Eczacılık Genel Müdürlüğü tarafından verilen "özel izin", "tescil belgesi"nin yanısıra "tescil başvurusu alındı belgesi" veya "usulüne göre onaylanmış faturaların" sunulması gerektiği yönünde bir düzenleme yapıldığı; ancak ekte yer alan sirküler içerisinde yer alan listede bahsi geçen ürünlerin söz konusu izin ve tescil uygulamasına tabi tutulmayacağı belirtilmektedir. Yazıda söz konusu ürünlerin ülkemizden Fas'a ithali sırasında ilgili kamu kurumundan belge temini ve izin süreci ithalat sürelerini ve maliyetlerini artırma ihtimali bulunduğu ifade edilmektedir. Detaylı Bilgi etke verilmiştir
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu