Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esasların Güncellenmesine İlişkin Duyuru (Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'ndan) « Geri
 19 Şubat, 2019

Bilindiği üzere, Çevre Kanunu ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanunun yürürlüğe girmesiyle, 1/1/2019'dan itibaren kaynakların verimli yönetimi ve plastik poşetlerden kaynaklanan çevre kirliliğinin önlenmesi amacıyla Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar 25/12/2018 tarih ve 66745475-145.07-245766 sayılı Olur ile yürürlüğe konulmuştur.

Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar doğrultusunda ülke genelinde başlayan uygulamanın ilk dönemlerinde karşılaşılan hususlar göz önünde bulundurularak bahse konu Usul ve Esasların yeniden düzenlenmesi ihtiyacı hasıl olmuş ve 9/1/2019 tarihli ve 66745475-145.07-6267 sayılı sayılı Olur ile “Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar”ın yeniden düzenlenerek yürürlüğe konulmuştur. Yapılan düzenleme ile;

  • Eczanelerde sadece ilaç satışlarında kullanılan çift kat kalınlığı 15 mikron ve altında olan, 200x350 milimetre (körük kalınlığı ve sap uzunluğu dâhil) ebadından küçük saplı/sapsız poşetler Usul ve Esasların kapsamından çıkarılmış olup ilaçlar için verilen plastik poşetler ücretsiz olarak verilebilecektir.
  • Usul ve Esaslar kapsamında yer alan ve ücrete tabi tutulan poşetlerin çift kat kalınlığının 40 mikron ve üzerinde olma zorunluluğu getirilmiş olup çift kat kalınlığı 40 mikrondan daha küçük olanların (gıda hijyeni amaçlı verilenler ile eczanelerde ilaçların taşınması için verilenler hariç) kullanımı kısıtlanmıştır.
  • Usul ve Esaslar kapsamında kalan ve ücretlendirmeye tabi tutulan plastik poşetlerin en az bir yüzeyinde çevreci slogan ve sıfır atık logosu kullanım zorunluluğu getirilmiş olmakla birlikte Plastik poşetlerde yer alan satış noktalarının marka ve logoları poşetin tek yüzeyinin (sap hariç) alanının yüzde yirmisini geçmemesi gerekliği hususu ilave edilmiştir.
  • Satış noktalarının, ücrete tabi olan plastik poşetlere alternatif olarak kullanıcı ve tüketicilere kağıt ve/veya bez ile file ve benzeri çok kullanımlık taşıma ekipmanlarını sunmaları gerektiği vurgulanmıştır.
  • Satış noktalarının plastik poşet talep etmeyen kullanıcı/tüketicilere talepleri dışında plastik poşet satamayacağı ayrıca vurgulanmış olmakla birlikte tüketici veya kullanıcının kendisine ait taşıma ekipmanı ile alışveriş yapmasına engel olacak herhangi bir faaliyette bulunamayacağı hususunda düzenlemede bulunulmuştur.
  • Plastik poşetlerin barkodlu olarak üretilme zorunluluğu ayrıca vurgulanmış olmakla birlikte barkod sistemi bulunmayan satış noktalarının plastik poşet satışlarını adet bazlı göstermeleri için yazar kasalarda düzenleme yapılması gerektiği de ayrıca vurgulanmıştır.
  • Bu usul ve esaslara tabi poşetler için belirlenen görsel tasarım kriterleri ile çift kat kalınlığı 40 mikron ve üzerinde olma zorunluluğuna yönelik düzenlemeye uymayan plastik poşetlerin 31/3/2019 tarihinden itibaren satışına izin verilmeyeceği belirtilmiştir.

Bu çerçevede, plastik poşet üretici/ithalatçıları ile satış noktalarının 9/1/2019 tarihli ve 66745475-145.07-6267 sayılı Olur ile yeniden düzenlenerek yürürlüğe konulan “Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar” da yer alan hükümler doğrultusunda gerekli iş ve işlemleri gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

Bu kapsamda, plastik poşet üretici/ithalatçıları ile satış noktalarının söz konusu Usul ve Esaslarda yer alan hükümler doğrultusunda gerekli iş ve işlemleri gerçekleştirmeleri gerekmektedir.

Bahse konu Usul ve Esasları görüntülemek için tıklayınız.

İlgili Bağlantı

plasposetuerev20190109-20190109144024.pdf plasposetuerev20190109-20190109144024.pdf (1833,71 KB)
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
İtalyan Sanayiciler Birliği Confendustria'nın Milano'da düzenleyeceği etkinlik
18 Ocak, 2020
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden Odamıza gelen ilgili yazıda, İtalya Sanayiciler Birliği Konfederasyonu’nun (Confindustria) organize ettiği, İtalyan ve uluslararası şirketleri bir araya getirmeyi amaçlayan CONNEXT 2020 isimli etkinliğin 27-28 Şubat 2020 tarihlerinde Milano’da gerçekleştirileceği belirtilmektedir.
Akdeniz Meyve Sineği Mücadelesi
7 Ocak, 2020
Sayın üyemiz, T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü'nce hazırlanan "Akdeniz Meyve Sineği Mücadelesi Talimatı" ekte sunulmuştur. Ek>>
2020 yılı askıya alma işlemleri ile ilgili üyelerimize önemli duyuru
25 Ocak, 2020
5174 Sayılı Kanunun 10. ve Oda Muamelat yönetmeliğinin 14.maddesi gereği Odalar, her yılın Ocak ayında üye kayıtlarını güncelleştirir.  Buna göre içinde bulunan yıldan önceki ikinci yılın Ocak ayının ilk gününden güncelleştirme işleminin yapılacağı ana kadar adres ve durumları tespit edilemeyenler ile bu süre zarfında tahakkuk eden aidat borçlarından en az bir taksitini ödemeyenlerin üyeliği Yönetim Kurulu Kararı ile askıya alınır. Üyeliğin askıya alınması, üyelerin isimlerinin meslek grupları ve seçmen listelerinden silinmesini ve bu üyelerin aidat tahakkuklarının durdurulmasını kapsar. 2018 yılı aidat borcunu ödemeyen Üyelerimizin üyeliklerinin  askıya alınmaması için aidat borçlarını 30 OCAK 2020 tarihine kadar ödemeleri ve  adres bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir.        
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ
10 Ocak, 2020
Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (Sıra No: 515) Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi Başkanlığı)’ndan: VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO: 509)’NDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ (SIRA NO: 515) MADDE 1 – 19/10/2019 tarihli ve 30923 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 509)’nin “V.2. Belgelerin Elektronik Ortamda Oluşturulması” başlıklı bölümünün yedinci paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “e-Fatura ve e-Arşiv Fatura uygulamalarına kayıtlı bulunan ve 30/9/2017 tarihli ve 30196 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 483 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasında belirtilen şartları sağlayarak ÖKC kullanımından muafiyeti bulunan mükellefler ile 1/6/2019 tarihli ve 30791 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 507 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğinde belirtilen Güvenli Mobil Ödeme ve Elektronik Belge Yönetim Sisteminden yararlanan mükelleflerce, vergiler dahil toplam satış tutarı 500 TL’ye kadar olan perakende mal ve hizmet satışlarına ait düzenlenen e-Arşiv Faturanın “müşterinin adı, ticaret unvanı, adresi, vergi dairesi ve hesap numarası” bilgileri yerine, müşterinin adı bölümünde “NİHAİ TÜKETİCİ” açıklamasına yer verilerek düzenlenmesi de mümkün olup bu şekilde düzenlenen e-Arşiv Faturalar perakende satış fişi veya ÖKC fişi olarak kabul edilecektir. Başkanlık, bu kapsamda düzenlenecek e-Arşiv Faturaların düzenlenmesinde uyulacak usul ve esaslar ile şekli, formatı, içeriği ve uygulamaya yönelik diğer hususları ebelge.gib.gov.tr adresinde yayımlanacak kılavuzlarla belirlemeye yetkilidir.” MADDE 2 – Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. MADDE 3 – Bu Tebliğ hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
Yıllık İşletme Cetveli İşlemleri
13 Ocak, 2020
Sayın üyemiz; Bilindiği üzere üretim faaliyetinde bulunan işletmelerimizin 6948 Sayılı Kanun gereği Sanayi Sicil Belgesi almaları ve iki yılda bir bu belgeleri vize yaptırmaları zorunlu olup ayrıca her takvim yılı başından itibaren ilk dört ay içerisinde bir önceki yıla ait bilgileri içeren Yıllık İşletme Cetvelinin Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğüne iletilmesi gerekmektedir. Bunun yanı sıra, firmanın yapısında meydana gelen her türlü (adres, telefon, unvan, ürün değişikliği, ürün ilavesi, tesisin kapatılması, üretime ara verme vb. gibi) değişiklik durumunda da kanun gereği değişikliğin meydana geldiği tarihten itibaren 1 ay içerisinde internet ortamında güncellemeleri gerekmektedir. Sanayicilerimizin cezalı duruma düşmemeleri İçin 2019 yılına ait bilgileri içeren Yıllık işletme Cetveli İnternetten giriş işlemlerini en geç 30 Nisan 2020 tarihine kadar yaptırmaları gerekmektedir. Bunun için işletmelerimizin Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına ait "https://sanayisicil.sanayi.gov.tr” web adresinden işletme adına alınan şifre ile sisteme girilip arkasından "İşletme” menüsüne girildikten sonra çıkan ekranda "Belge No ile İşletmemi Getir” veya 'Kayıtlı İşletmelerim” menüsünden işletme çağrılarak Yıllık İşletme Cetveli için gerekli bilgiler doldurulup giriş yapılarak sistem üzerinden "İl Müdürlüğüne Gönder” sekmesi tıklanarak online olarak Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğüne göndermesi gerekmektedir. Söz konusu hususta İl Müdürlüğünce hazırlanan duyuru metni ekte gönderilmektedir. Önemle duyurulur.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu
Toplam 1 (bir) adet Duyuru Bulunmaktadır. 1
1
2020 yılı askıya alma işlemleri ile ilgili üyelerimize önemli duyuru
5174 Sayılı Kanunun 10. ve Oda Muamelat yönetmeliğinin 14.maddesi gereği Odalar, her yılın Ocak ayında üye kayıtlarını güncelleştirir.  Buna göre içinde bulunan yıldan önceki ikinci yılın Ocak ayının ilk gününden güncelleştirme işleminin yapılacağı ana kadar adres ve durumları tespit edilemeyenler ile bu süre zarfında tahakkuk eden aidat borçlarından en az bir taksitini ödemeyenlerin üyeliği Yönetim Kurulu Kararı ile askıya alınır. Üyeliğin askıya alınması, üyelerin isimlerinin meslek grupları ve seçmen listelerinden silinmesini ve bu üyelerin aidat tahakkuklarının durdurulmasını kapsar. 2018 yılı aidat borcunu ödemeyen Üyelerimizin üyeliklerinin  askıya alınmaması için aidat borçlarını 30 OCAK 2020 tarihine kadar ödemeleri ve  adres bilgilerini güncellemeleri gerekmektedir.         Detay için tıklayınız.
KAPAT X