Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
Dış Ticarette Belge Maliyetlerinin Azaltılması « Geri
 10 Temmuz, 2019

Bilindiği üzere; dış ticarete konu olan eşyaların her biri için yapılan özel ve farklı uygulamalar nedeniyle maliyetler yükselmekte ve belge çeşitliliği ortaya çıkmaktadır. Bu durum dış ticarette üyelerimiz için önemli zorluklara yol açmaktadır. Söz konusu maliyet kalemleri ile belgelerin envanterinin oluşturularak bunların olabildiğince azaltılması yönünde uzun zamandır çeşitli platformlarda Birliğimizin de iştirak ettiği çalışmalar devam ettirilmektedir.

Bu çalışmalardan biri de Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu tarafından hazırlanan Ticaretin Kolaylaştırılması Türkiye Stratejisi ve Beş Yıllık Eylem Planı (2018-2022) içerisindeki "Dış ticaret ve gümrük işlemlerinde gereksinim duyulan belgelerin envanterinin çıkarılması ile belge, formalite ve harçlardan ticari maliyet doğuranların tespit edilmesi" alt eylemi kapsamında yapılan faaliyetlerdir.

Söz konusu eylem maddesi özelinde 01-02 Kasım 2018 tarihinde Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen "Dış Ticaret İşlemlerindeki Belge ve Maliyetlerin Azaltılması ve Bu Konudaki Farkındalığın Arttırılması Çalıştayı'' sonuç raporu hazırlanmıştır.

Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu Gümrük ve Dış Ticaret Çalışma Grubu'nun 12 Haziran 2019 tarihli toplantısında, anılan raporda tespit edilen belgeler ve maliyetlerden kaldırılabilecek veya azaltılabilecek olanlarının özel sektör kurum/kuruluşları tarafından belirlenip Kurul'un bilgilendirilmesi yönünde karar alınmıştır.

Sözkonusu Çalıştay Raporu'na Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü web sitesi (https://ggm.gtb.gov.tr/) "bilgi bankası" kısmından ulaşılabileceği gibi, ilgili raporda yer alan ve dış ticarete konu olan belgelerin listeleri EK-1 ve EK2-'de sunulmaktadır.

Bu itibarla, ekli listelerde yer alan belgeler ve bu listelerde yer almamakla birlikte dış ticaret işlemlerinde temin edilmesi gereken diğer belgeler hakkında görüş, öneri ve değerlendirmelerini gerekçeleriyle birlikte EK-3'te bir örneği sunulan tabloya işleyerek 5 Ağustos 2019 tarihine kadar Odamız Dış İlişkiler Müdürlüğü'ne gönderebilirsiniz.

EK-1 İHRACAT BELGELERİ.pdf EK-1 İHRACAT BELGELERİ.pdf (97,56 KB)
EK-2 İTHALAT BELGELERİ.pdf EK-2 İTHALAT BELGELERİ.pdf (118,49 KB)
EK3 DIŞ TİCARETTE BELGE MALİYETLERİNİN VE FORMALİTELERİN AZALTILMASI TABLOSU.pdf EK3 DIŞ TİCARETTE BELGE MALİYETLERİNİN VE FORMALİTELERİN AZALTILMASI TABLOSU.pdf (43,92 KB)
Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
İş Dünyası İçin Kişisel Verilerin Korunması Kanununa Uyum Kılavuzu
2 Ağustos, 2019
Faaliyetleri kapsamında Türkiye’de kişisel veri işlemekte olan tüm gerçek ve tüzel kişiler için birtakım yükümlülükler getiren 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu, 07.04.2016 tarihli ve 29677 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir. Bu çerçevede, Kişisel Verileri Koruma Kurulu (KVKK) Başkanlığı, başta Veri Sorumluları Sicil Bilgi Sistemine (VERBİS) kayıt yükümlülüğü olmak üzere, kişisel veri işleme envanteri hazırlanması, kişisel veri saklama ve imha politikası hazırlanması, aydınlatma yükümlülüğünün yerine getirilmesi ve ilgili kişilerin başvurularına cevap verilmesi gibi konularda rehber olması maksadıyla bir kılavuz hazırlamıştır. Bu kapsamda ileride oluşabilecek mağduriyetlere mahal vermemek adına ve ilgililerin konu hakkında bilgi edinebilmesi için, KVKK Başkanlığı tarafından hazırlanan İş Dünyası İçin Kişisel Verilerin Korunması Kanununa Uyum Kılavuzu,  ekte üyelerimizin erişimine sunulmuştur. Saygılarımızla
Manila FAME Ticaret Fuarı, Filipinler
10 Eylül, 2019
Filipinler Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği’nin ilgili yazısında, Filipinler Uluslararası Ticaret Sergileri ve Heyetleri Merkezi (CITEM) tarafından "70th Edition Manila Fame" Ticaret Fuarının 19-21 Ekim 2019 tarihlerinde Filipinler'de Pasay şehri Uluslararası Ticaret Merkezinde düzenleneceği belirtilmektedir.
Ürün Güvenliği ve Denetimi Tebliğleri Revizyon Çalışmaları
17 Eylül, 2019
Ticaret Bakanlığı,  2019 yılına ait Ürün Güvenliği ve Denetimi Tebliğleri ve bu Tebliğlerin bazılarında değişiklik yapılmasına ilişkin Tebliğler ile "İhracatta Ticari Kalite Denetimlerinin Risk Esaslı Yapılması Amacıyla Firmaların Sınıflandırılmasına İlişkin Tebliğin (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2017/22 )" ve "Tütün ve Tütün Mamulleri, Alkol ve Alkollü içkilerin İthalat Denetimi Tebliğin (Ürün Güvenliği ve Denetimi: 2018/19)", 2020 yılında yürürlüğe girmek üzere Resmi Gazete'de yeniden yayımlanmasına yönelik çalışmalara başlandığı bildirilmektedir. Söz konusu Tebliğlere https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Kurum/24308261 adresinden ulaşmanız mümkündür.  Bu kapsamda, anılan Tebliğler hakkında olabilecek görüşlerinizi 26  Eylül  2019  tarihine  kadar  odamıza gönderebilirsiniz.
Plastik Poşet Uygulamaları Hk.
4 Eylül, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan yazı ile, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın yazısına atıfla; 2872 sayılı Çevre Kanununun “Poşet ücreti” başlıklı Ek 13 üncü maddesinde (29.11.2018-7153/8 md.) “Kaynakların verimli yönetimi ve plastik poşetlerden kaynaklanan çevre kirliliğinin önlenmesi amacıyla plastik poşetler satış noktalarında kullanıcıya veya tüketiciye ücret karşılığı verilir. Uygulanacak taban ücret 25 kuruştan az olmamak üzere Bakanlıkça oluşturulacak komisyon aracılığı ile belirlenir ve her yıl için güncellenir. Bu maddedeki düzenlemelere ilişkin usul ve esaslar Bakanlıkça belirlenir.” hükmünün yer aldığı, ve bu hükme istinaden “Plastik Poşetlerin Ücretlendirilmesine İlişkin Usul ve Esaslar”ın yürürlüğe girdiği hatırlatılmıştır.
İran-Gıda ve İçecek Mamüllerine İlişkin Sağlık Sertifikası
10 Eylül, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan bir yazıda, Dışişleri Bakanlığı’ndan alınan yazıya atfen; İran Sağlık, Tedavi ve Tıbbi Eğitim Bakanlığınca, işlenmemiş (ham) hayvan ve deniz ürünleri dışında kalan gıda ve içecek mamulleri için sağlık sertifikası veren tek yetkili merciin “İran Gıda ve İlaç Kurumu” olduğu bildirildiği ifade edilmektedir
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu