Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | www.samsuntso.org.tr
Tel : +90 362 432 36 26 | İletişim
Dil değiştir : Tr En
AICO'nun sağladığı imkanlar hakkında « Geri
 3 Temmuz, 2016

Yazıda devamla, İber-Amerika’da yer alan 23 ülkeden Ticaret Odaları/Birlik/Federasyonlarını bir çatıda toplayan AICO’nun 400’den fazla üyesi bulunduğu vurgulanmakta olup, TOBB’nin, AİCO ile temaslarını geliştirerek, AICO’ya “Gözlemci Üye” , “Onursal Üye” ve “Stratejik Ortak” olduğu bildirilmektedir. Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ayrıca AICO’nun Türkiye’deki tek resmi temsilcisi olma görevini de üstlenmiştir.

 

TOBB’un, AICO’daki statüsünün sağladığı imkanlar çerçevesinde firmalarımızın, AICO üyesi firmaların birbirleriyle ticari ortaklıklar kurabilmesi adına oluşturulanwww.centrodenegociosaico.org adresinde bilgilerini paylaşmaları halinde, İber-Amerika Bölgesi’nde faaliyet gösteren firmalarla iş yapabilme olanağına sahip olabilecekleri ve ayrıca TOBB üzerinden AICO’ya bilgileri iletilecek olan firmalarımızın, söz konusu internet sitesinden ücretsiz olarak yararlanabilecekleri ifade edilmektedir.

Bu kapsamda, İber-Amerika Bölgesi’nde faaliyet gösteren AICO üyeleriyle iş yapmak isteyen üyelerimizin, TOBB web sitesi (www.tobb.org.tr) sağ panelinde “Hizmetler” başlığı altındaki Uluslararası İş İmkanları/Diğer Duyurular segmentinin ekinde yer alan firma bilgi formunu, firma logolarıyla birlikte, İngilizce doldurarak, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’ne (e-posta:seda.gedik@tobb.org.tr , Faks: 0312 218 2209) iletmeleri hususunu bilgilerinize sunarız.

Diğer Duyurular Tüm Duyurular »
 
Tehlikeli maddelerin faaliyet belgesi düzenlemesine ilişkin usul ve esaslar hakkında yönerge
4 Temmuz, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan bir yazıda; Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, Tehlikeli Mal ve Kombine Taşımacılık Düzenleme Genel Müdürlüğü’nün yazısına atfen, Bakanlıkları tarafından hazırlanan Tehlikeli maddelerin Faaliyet Belgesi Düzenlenmesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönergenin 11.06.2019 tarih ve 44011 sayılı Bakanlık Makam Olur’u ile yürürlüğe girdiği bildirilmektedir. Söz konusu Yönerge’ye ilgili Genel Müdrlüğün internet sitesinde ( www.tmkt.gov.tr) Mevzuat kısmı Yönergeler başlığından ulaşılabilmektedir.  
Fiyat Etiketi Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ve
29 Temmuz, 2019
FİYAT ETİKETİ YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK MADDE 1 – 28/6/2014 tarihli ve 29044 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Fiyat Etiketi Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki bentler eklenmiştir. “c) Etiket: Perakende satışa sunulan malın tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve birim fiyatı, üretim yeri, ayırıcı özellikleri ve Yönetmelik ile belirlenen diğer zorunlu hususlar hakkında tüketicileri bilgilendirme amacı ile kullanılan fiyat etiketini,”  “l) Yerli üretim: 17/4/1957 tarihli ve 6948 sayılı Sanayi Sicili Kanununun 1 inci maddesinin birinci fıkrasında belirtilen işletmeler tarafından Türkiye’de üretilen mallar, Türkiye’de üretilen el ve ev sanatları ürünleri ile 27/10/1999 tarihli ve 4458 sayılı Gümrük Kanununun 18 inci maddesinde sayılan ürünlerden Türkiye’de elde edilen veya üretilen malları, m) Yerli üretim logosu: Üretim yeri Türkiye olan mallar için Bakanlıkça tespit ve ilan edilen şekil, logo veya işareti,” MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, dördüncü fıkrasında yer alan “aynı boyut ve renkte” ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.  “(1) Satıcı tarafından perakende satışa arz edilen malların veya ambalajlarının yahut kaplarının üzerine kolaylıkla görülebilir ve okunabilir şekilde yazılı, dijital veya elektronik etiket konulması; etiket konulması mümkün olmayan hâllerde aynı bilgileri kapsayan listelerin görülebilir ve okunabilir şekilde uygun yerlere asılması zorunludur.” “(7) Hizmetlerin tarife ve fiyatlarını gösteren listeler de bu madde hükmüne göre düzenlenerek asılır. Hizmetlere ilişkin tarifelerde hizmetin ayırıcı özelliği, tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve bu fiyatın uygulanmaya başlandığı tarihin belirtilmesi yeterlidir. (8) Yerli üretim logosu bulunan etiketlerde ve fiyat listelerinde ayrıca üretim yerinin belirtilmesine gerek yoktur.” MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin ikinci fıkrasında yer alan “ve aynı büyüklükte” ibaresi “, görülebilir ve okunabilir şekilde” olarak değiştirilmiştir. MADDE 4 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer. MADDE 5 – Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.   FİYAT ETİKETİNDE YERLİÜRETİM LOGOSU KULLANIMINA İLİŞKİN TEBLİĞDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ MADDE 1 – 5/10/2018 tarihli ve 30556 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Fiyat Etiketinde Yerli Üretim Logosu Kullanımına İlişkin Tebliğin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir. “c) Etiket ve fiyat listesi:  Perakende satışa sunulan malın tüm vergiler dâhil satış fiyatı ve birim fiyatı, üretim yeri, ayırıcı özellikleri ve Yönetmelik ile belirlenen diğer zorunlu hususlar hakkında tüketicileri bilgilendirme amacı ile kullanılan fiyat etiketini veya etiket konulması mümkün olmayan hâllerde aynı bilgileri kapsayan listeleri,” MADDE 2 – Aynı Tebliğin 5 inci maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir. “(2) Yerli üretim logosu bulunan etiketlerde ve fiyat listelerinde ayrıca üretim yerinin belirtilmesine gerek yoktur.” MADDE 3 – Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer. MADDE 4 – Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
Dış Ticarette Belge Maliyetlerinin Azaltılması
10 Temmuz, 2019
Bilindiği üzere; dış ticarete konu olan eşyaların her biri için yapılan özel ve farklı uygulamalar nedeniyle maliyetler yükselmekte ve belge çeşitliliği ortaya çıkmaktadır. Bu durum dış ticarette üyelerimiz için önemli zorluklara yol açmaktadır. Söz konusu maliyet kalemleri ile belgelerin envanterinin oluşturularak bunların olabildiğince azaltılması yönünde uzun zamandır çeşitli platformlarda Birliğimizin de iştirak ettiği çalışmalar devam ettirilmektedir. Bu çalışmalardan biri de Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu tarafından hazırlanan Ticaretin Kolaylaştırılması Türkiye Stratejisi ve Beş Yıllık Eylem Planı (2018-2022) içerisindeki "Dış ticaret ve gümrük işlemlerinde gereksinim duyulan belgelerin envanterinin çıkarılması ile belge, formalite ve harçlardan ticari maliyet doğuranların tespit edilmesi" alt eylemi kapsamında yapılan faaliyetlerdir. Söz konusu eylem maddesi özelinde 01-02 Kasım 2018 tarihinde Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen "Dış Ticaret İşlemlerindeki Belge ve Maliyetlerin Azaltılması ve Bu Konudaki Farkındalığın Arttırılması Çalıştayı'' sonuç raporu hazırlanmıştır. Ticaretin Kolaylaştırılması Kurulu Gümrük ve Dış Ticaret Çalışma Grubu'nun 12 Haziran 2019 tarihli toplantısında, anılan raporda tespit edilen belgeler ve maliyetlerden kaldırılabilecek veya azaltılabilecek olanlarının özel sektör kurum/kuruluşları tarafından belirlenip Kurul'un bilgilendirilmesi yönünde karar alınmıştır. Sözkonusu Çalıştay Raporu'na Ticaret Bakanlığı Gümrükler Genel Müdürlüğü web sitesi (https://ggm.gtb.gov.tr/) "bilgi bankası" kısmından ulaşılabileceği gibi, ilgili raporda yer alan ve dış ticarete konu olan belgelerin listeleri EK-1 ve EK2-'de sunulmaktadır. Bu itibarla, ekli listelerde yer alan belgeler ve bu listelerde yer almamakla birlikte dış ticaret işlemlerinde temin edilmesi gereken diğer belgeler hakkında görüş, öneri ve değerlendirmelerini gerekçeleriyle birlikte EK-3'te bir örneği sunulan tabloya işleyerek 5 Ağustos 2019 tarihine kadar Odamız Dış İlişkiler Müdürlüğü'ne gönderebilirsiniz.
IPARD 6. Başvuru Çağrı İlanı Duyurusu
4 Temmuz, 2019
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nden alınan yazıda; Tarım ve Orman Bakanlığı’nm ilgili kuruluşu olan Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu, 08 Mayıs 2019 tarihinde 6. Başvuru Çağrı İlanı’na çıkmış bulunmaktadır. 6. Başvuru Çağrı İlanı kapsamında “Çiftlik Faaliyetlerinin Çeşitlendirilmesi ve İş Geliştirme” adlı tedbir kapsamında başvurular kabul edilecektir.
Görüş ve Teklifler
4 Temmuz, 2019
Oda/Borsaların, iş dünyasının ve tüketicilerin; kredi kartı ile yapılan belli mal ve hizmet alımı harcamalarında taksit sayısının artırılmasına yönelik talepleri bir süredir kamuoyunda dillendirilmekte ve TOBB’a da bu yönde girişimlerde bulunması için başvurular yapılmaktadır.
SAMSUN TİCARET ve SANAYİ ODASI
Tel : +90 (362) 432 36 26
Faks : +90 (362) 432 90 55
E-Posta : samsuntso@samsuntso.org.tr
KEP : samsuntso@hs03.kep.tr
Adres : Hançerli Mah. 216.Sk. No:8 İLKADIM / SAMSUN
Samsun TSO web.TV
Samsun TSO Açılım Dergisi
Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Facebook Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | YouTube Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | Twitter Samsun Ticaret ve Sanayi Odası | RSS
Bilgi Edinme | Telefon Rehberi | Görüş ve Öneri | Üye Bilgi Güncelleme | Hesap Numaraları | Sıkça Sorulan Sorular
Site Haritası | Web Mail | Mobil Site | E-Organ
Ticaret Sicil Gazetesi | Müteahhitlik Karnesi | Marka/Patent Araştır | Fire ve Zaiyat Oranları | Sermaye Piyasa Verileri
Mükellef Bilgileri Bildirimi | Yatırım Teşvik Mevzuatı | NACE Kodu Sorgula | Kamu İhale Bülteni
Barkod İşlemleri | Resmi Gazete | Fuar Rehberi | Mevzuat Ara | M.E.R.S.İ.S
Samsun TSO Eğitim Vakfı | Hizmet Standartları | Basında Biz | Raporlar | İstatistik | Ekonomik Bülten
TOBB - Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği Enflasyonla Topyekün Mücadele Blacksea Enterprise Europe Network Samsun AB Bilgi Merkezi Blacksea Enterprise Europe Network Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Genel Müdürlüğü - Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı KOSGEB Resmi Web Sitesi KGF: Kredi Garanti Fonu KOBİ Bilgi Sitesi Rekabet Kurumu Rekabet Kurumu